SGK İşveren Rehberi

Deprem ve diğer Afet durumlarında APHB SGK'ya ne zaman verilmeli?

Özelikle Van/ERCİŞ’ten sitemize yoğun gelen sorular üzerine depremde Aylık prim ve hizmet belgelerinin verilme süresine ilişkin cevabi yazımız aşağıdadır:

Deprem,yangın, su baskını ve yer kayması gibi afete uğrayan işverenlerin, bu durumu kamu kurum ve kuruluşlarından alacakları yazı ile belgeleyerek afetin meydana geldiği tarihten itibaren üç ay içinde işyerinin bağlı bulunduğu Sosyal Güvenlik İl/Merkez Müdürlüğüne yazılı talepte bulunmaları halinde, bu kişilerin prim ödeme aczine düştüklerinin Kurumca yapılacak inceleme neticesinde tespit edilmesi kaydıyla, afetin meydana geldiği tarihte verilmesi gereken aylık prim ve hizmet belgeleri, afetin meydana geldiği ayı takip eden 3 ay içinde SGK’ya verildiği takdirde yasal süresi içinde verilmiş kabul edilecektir.

(c) www.isakarakas.com

Paylaşabilirsiniz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir