Genel Genel Sağlık Sigortası

Verimli öğrenme ve başarı için nasıl beslenmeliyiz?

BEYIN FONKSIYONLARJNI GELİŞTİREN BESINLER NELERDIR?

* Vücudum için en çok yararı olan ve sindirim sistemi için en az enerji gerektiren yiyecek meyvedir.
   
    *   Beyin sadece glikoz ve oksijenle çalışır. Meyvelerde bulunan meyve şekeri kolayca glikoza dönüşür.

      *    Meyveler aç karnına yenmelidir; çünkü meyve midede değil ince bağırsakta sindirilir.Mide dolu ise meyve midede kalır ve mayalanır.

     *   Piyasada satılan meyve suları tercih edilmemelidir; Çünkü doğallığını kaybedip, asidik karaktere dönüşmüştür. Taze sıkılmış meyve sularını tercih edin.
  
     *    Sabahları geç kahvaltı ediyor ya da kahvaltıyı ihmal ediyorsanız, o zaman mevsimlik meyve, meyve suyu ve bir bardak ılık su almayı alışkanlık hale getirin.
 
     *   Sabah bir tatlı kaşığı bal veya bir avuç siyah üzüm zihin aktivitenizi canlandırır.

     *   Ceviz, fındık, fıstık, zihnin uzun süre çalışmasına yardımcı olur. Yorgunluğu giderir.

     *    Fesleğen, limon, balık ve karabiberin zihin açma özelliği vardır.

     *   Zencefil içerdiği maddelerle, beynin yeni fikirler üretmensini sağlar. Kan sulandığı için daha serbest akar.

     *   Kimyon insanin aklına yeni fikirler getirir. İçerdiği  uçucu yağlar bütün sinir sistemini uyarır; ancak faal düşünce şartıyla. Aniden bir fikre, bir buluşa ihtiyacı olan insan suya karıştırarak kimyon içebilir.

     *    Havuç hatırlama yeteneğimizi arttır ; Çünkü beyin metabolizmasını canlandıran enzimler içerir. Yağlı havuç salatası tercih edilmelidir.
   *   Ananas ezberlemek için çok yararlıdır.
   *    Avokado kısa süreli hafıza için tüketilebilir.

   *   Çilek stresin etkisini azaltır. Mutluluk hormonun salgılanmasını sağlar.

   *   Limon algılama yeteneğini arttırır.

   *   Lahana, troid bezlerinin aktivitesini azaltır ve bu da sinirlenmeye iyi gelir.

   *   Soğan aşırı yıpranmaya, fiziki yorgunluğa karşı kanı sulandırır. Böylece beyin oksijeni daha kolay alır.(Teşekkürler S.CEYLANBAŞ)

Paylaşabilirsiniz

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir