Memur Rehberi

üniversite personeli işlemlerine ilişkin en çok sorulan sorular ve cevapları

SORU:Yükseköğretim Üst Kuruluşları İle Yükseköğretim Kurumları Personeli Görevde Yükselme Ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin 25. Maddesinde Düzenlenen Diğer Kamu Kurum Ve Kuruluşlarından Naklen Atamalara İlişkin Düzenleme, Fakülte Sekreteri, Daire Başkanı, Genel Sekreter Yardımcısı Ve Genel Sekreter Unvanlı Kadrolar İçin De Geçerli Midir?

CEVAP

 Adı geçen unvanlı kadrolara atanma işlemi görevde yükselme mahiyetinde bir atama olmaması sebebiyle, bahsedilen kadrolara atama yapılması hususunun, mevzuatta aranan diğer şartları taşıması kaydıyla, Kurumunuzun takdirindedir.

SORU:

2 yıllık yükseköğrenimi 1980 yılında bitiren kişi 4 yıllık yüksek öğrenim görmüş kabul edilebilir mi?

CEVAP:

 Mevcut mevzuat çerçevesinde 18/04/1999 tarihinde görevde bulunanlardan, aynı tarih itibariyle iki yıllık yükseköğrenim görmüş olanların dört yıllık yükseköğrenim görmüş kabul edilmesi gerekir.

 SORU:

 Daha önce “araştırma görevlisi” kadrosunda görev yapmış olan ve halen üniversitede memur olarak çalışan personel, görevde yükselme eğitimi ve sınavına tabi tutulmadan üniversitede yer alan “şef” kadrosuna atanabilir mi?

CEVAP:

Söz konusu personel 2914 sayılı Yüksek Öğrenim Personel Kanununa tabi olarak Üniversitede daimi statüde öğretim yardımcısı kapsamında “araştırma görevlisi” kadrosunda en az iki yıl görev yapmış olması ve mevzuatta aranan diğer şartları taşıması kaydıyla görevde yükselme eğitimi ve sınavına tabi tutulmadan “şef” unvanlı kadroya atanması Kurumun takdirindedir.(kaynak:dpb)

Paylaşabilirsiniz

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir