Genel

EKAP kullanımında dikkat edilecek hususlar

Elektronik Kamu Alımları Platformu (bundan böyle EKAP olarak anılacaktır) kullanımı sırasında dikkat edilmesi gereken hususlar:

  • Örnek İhale Yardım Ekranları ve Sıkça Sorulan Sorular

    EKAP’ta gerçek ihaleyle ilgili çalışmalarınıza başlamadan önce örnek ihale senaryolarını içeren yardım ekranları listesinden size en uygun olanını bilgisayarınıza indirip dikkatlice inceleyiniz.
    Ayrıca, EKAP ana sayfasında sağ üst köşedeki SSS linkinden ulaşılabilen Sıkça Sorulan Sorular bölümünü dikkatlice inceleyeniz.

  • EKAP Tarafından Oluşturulan Standart Formlar (İdareler ve Gerçek/Tüzel Kişiler)

    EKAP tarafından oluşturulan standart formlar dünya çapında standart olarak kabul edilen Open XML tabanlı olduğundan Microsoft Office 2000, XP ve 2003 sürümlerinde standart formları düzgün görüntüleyebilmeniz için aşağıdaki linkten Microsoft Office Uyumluluk Paketini yüklemeniz gereklidir.
    Microsoft Office Uyumluluk Paketini indirmek için tıklayınız
    Microsoft Office 2007 ve sonraki sürümler Open XML formatını desteklediği için standart formları görüntülerken bir sorun yaşamamanız gerekmektedir.

  • İlansız ihalelerinin ihale işlemlerinde sehven yapmış idarelerin dikkatine!

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun ilansız usulleri ile alım için İKN’si alındıktan sonra ihale dokümanı işlemlerini tamamlamayan idareler EKAP’taki ihale sürecinde sonraki adımlara (teklif değerlendirme, teyit vb) geçememektedirler. Bu durumdaki idarelerin EKAP’ta tüm ihale dokümanı işlemlerini tamamladıktan sonra işlemlerin sehven yapılmadığı ya da eksik yapıldığına dair bir dilekçe (ihale bilgilerini de içeren) ile Kamu İhale Kurum’una yazılı olarak başvurması gerekmektedir.

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun diğer usullerindeki ihalelerde, ihale işlemlerini sehven yapmamış ya da eksik yapmış ve ilana çıkmış idarelerin ihalelerini iptal etmeleri veya yeterli süreleri varsa zeyilname yayımlamaları gerekmektedir.

  • EKAP’ta Kayıtlı Olmayan Gerçek/Tüzel Kişiler

    Çağrı merkezimize yapılan başvurulardan; bazı idarelerin, ihalelerine katılmak isteyen firmaları EKAP’ta kayıtlarının olmaması halinde ihalelerine katılmalarının mümkün olamayacağı yönünde tereddüde düşürdüğü anlaşılmıştır. Gerçek veya tüzel kişilerin ihale dokümanını eskiden olduğu gibi idareden satın alabilmeleri, kağıt bazlı tekliflerini zarf içinde ilgili idareye verebilmeleri ve ihaleyi kazanmaları halinde haklarında idarelerce EKAP’tan teyit alınabilmesi için EKAP’a kayıt olmaları zorunlu değildir.

  • EKAP Kullanıcı Aktivasyonu E-postası (İdareler ve Gerçek/Tüzel Kişiler)

    Kamu İhale Kurumu tarafından protokolünüz onaylandıktan sonra kayıt sırasında girmiş olduğunuz platform sorumlularının e-posta adreslerine kullanıcı aktivasyon e-postası gönderilecektir. Eğer bu e-posta adreslerine gönderilen e-postaların kendinize ulaşmadığını düşünüyorsanız EKAP’ta Kayıt İşlemleri menüsü altındaki Protokol Durum İzleme ekranlarından e-posta adresinizi tekrar girerek aktivasyon e-postası gönderilmesini sağlayabilirsiniz.

  • Tarayıcılardaki İstenmeyen Pencere Engelleyicileri (İdareler ve Gerçek/Tüzel Kişiler)

    Kamu İhale Kurumu web sayfasından EKAP’ı açmak istediğinizde EKAP yeni bir pencerede açılmıyorsa kullandığınız tarayıcının ayarları nedeniyle engellenmemiş olabilir. Böyle bir durumda kullandığınız tarayıcıya göre aşağıdakine benzer bir mesaj alırsınız:
    “Tarayıcı bu sitenin istenmeyen pencere açmasını engelledi.”
    Bu durumda seçeneklerden “ekap.kik.gov.tr açılır pencerelerine izin ver.” seçeneği seçerek EKAP sayfasını tekrar çağırarak EKAP’ın açılmasını sağlayabilirsiniz.

  • EKAP Tarafından Gönderilen Aktivasyon E-postaları

    Bazı kullanıcılar tarafından EKAP’tan kullanıcı aktivasyonu için gönderilen e-postalarda (Hesabınızı aktif hale getirmek için lütfen tıklayınız: Hesabımı Aktif Hale Getir. ) hesabı aktif hale getirmek için linkin yer almadığı bu nedenle de aktivasyonlarını nasıl yapacaklarını bilemediklerine dair sorular gelmektedir. Bu durum kullandığınız e-posta uygulamasının veya sunucusunun ayarları (eğer Düz Metin seçili ise link gözükmemekte) ile ilgilidir. E-posta uygulamanızın veya sunucunuzun ayarlarında (eğer web tabanlı ise Seçenekler -> Ayarlar benzeri bir şekilde bu ayarlara ulaşabilirsiniz) e-posta görünümüyle ilgili olarak HTML seçmeniz gerekmektedir.

Paylaşabilirsiniz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir